De Zanding en het Mosselse Zand                zan 2 OV

Route Zanding Mosselse Veld
PDF – 503,8 KB

Afstand: 8,5 km.

Start: Parkeerplaats Hostellerie Carnegie Cottage, Onderlangs 35, 6731 BK Otterlo.

OV: Bushalte "Onderlangs", Arnhemseweg, Otterlo. Bushalte "Rotonde Otterlo" is ook mogelijk. Loop dan via de Arnhemseweg Otterlo in. Blijf de Arnhemseweg volgen tot de bushalte Onderlangs. Loop hier het Onderlangs in. Aan het eind van het Onderlangs start de wandeling.

Route: Ga vanaf de parkeerpaats langs het witte hek en het moeflonbeeld. Volg de rode palenroute tot waar je de eerste chalets van een camping ziet. Ga RD (de rode palenroute gaat rechtsaf). Bij de asfaltweg LA over fietspad en na 30 m. RA de weg oversteken Ga LA via een klaphek het bos in (Planken Wambuis). Blijf dit bochtige pad ruim 500 m. volgen. Bij Y-splitsing rechts aanhouden (paarse markering met voetstappen). RD richting zand. Volg de paarse markering met voetstappen. Vóór grote open plek met zandverstuiving RA (rechts staat een paaltje zonder schildje). Blijf langs de bosrand de paarse route volgen. Negeer een pad naar rechts en klim het hoge duin op. Steek de zandvlakte recht over. Je komt langs een paal met "Laat het zand maar stuiven". Loop steeds RD met aan de linkerhand het rustgebied. Ga vóór de afrastering met houten hek RA (groene pijltjesroute). Waar groene pijltjesroute rechtsaf gaat, RD (wit/rode markering). Waar deze naar rechts gaat links door het klaphek en RD. Je komt langs "De Houtzagerij". Na wit hek met Gemeente Ede en ingang camping "Het Lorkenbos" RD pad over de hei volgen met paarse markering evenwijdig aan het fietspad. Waar dit pad eindigt verder over fietspad/zandweg (wordt asfaltweg). Je passeert het bord Otterlo. Ga bij Mosselsepad 14 RA (Egypte). Voorrangsweg oversteken en LA. Even daarna bij bushalte RA (Onderlangs). Loop steeds RD tot de parkeerplaats bij Carnegie Cottage.