Rond de Goudsberg                                         Lbb 3

PDF – 303,2 KB 215 downloads

Afstand: 9 km

Start: Bij Hotel Belmont

Auto: Parkeren bij Hotel Belmont, Goorsteeg 66, Lunteren. Tegenover de parkeerplaats begint bij de knooppuntenpaal de route .

Horeca: De route komt langs De Lunterse Boer, restaurant De Goudsberg en Het Uilenbos

Route: Start bij knooppunt 56 tegenover de parkeerplaats van Hotel Belmont.

Loop RD tot kp 15. Hier LA richting 9 (oranje route). Bij 9 RA. Volg de oranje route tot De Koepel. Bij de driehoek Middelpunt van Nederland RA langs

De Pleisterplaats. RD tot kp 8. Hier LA richting 6 (blauwe route). Op 4-sprong met houten richting-aanwijzers LA en direct daarna weer LA, een bospad met aan de rechterkant beuken. 2e pad RA richting kp 6 (blauwe route).

Bij 6 RA richting 12 (groene route). Bij 12 LA richting 55 (grijs). Bij 55 RD richting 27. De route wordt vanaf hier ondersteund met witte pijlen. Bij 27 RA naar 26. Bij 26 RD Hessenweg oversteken. Bij 26 naar 25 en 24. Bij 24 RD naar 22 (oranje). Je loopt door de zandgroeve en klimt via de trap naar boven. Bij 22 RA richting 20 (rood). Bij het Middelpunt van Nederland RD tot 20. Bij stenen bank notaris Dinger LA richting 19. Bij 19 RD richting de weg. Je komt bij uitkijkpunt De Hessenhut. Hier LA trap af en RD evenwijdig aan de weg. Steek twee keer een breed zandpad over (rechts is een wit en een geel hek). Het pad loopt omhoog tussen de bomen door. Ga LA. Op T-splitsing LA. Daarna 1e pad RA naar de weg. Steek de weg over en loop Bungalowpark De Goudsberg in (huisnr. 83).

Ga vóór huisnr. 148 de 1e asfaltweg RA. Neem daarna het eerste asfaltpad links omhoog. Negeer een ongeldig bordje met verboden toegang en ga op T-splitsing LA. Volg de bocht naar rechts en even later zie je de Muur van Mussert aan je linkerhand. Volg het verharde pad langs de muur en neem bij een infobord met twee prullenbakken de 1e weg LA. Aan het eind, vóór het hek LA richting de huizen. Ga bij bordnummers 58 t/m 65 RA (na huisnr. 66). Door een sluisje verlaat je het park. Ga RA. Na 20 m. bij kp 28 LA (even verder is Het Uilenbos). Op 4-sprong LA (loopt gelijk met klompenpad). Dit klompenpad blijven volgen. Je komt uit bij een afrastering (achterkant van het Pinetum). Hier LA. Aan het eind van de afrastering en vijfsprong RD (hier verlaat je het klompenpad). Op 4-sprong RD langs bank. Volgende 4-sprong, direct na de bank RA (ruiterpad). Aan het eind de Boslaan oversteken en RD (laan met sparren). Op 4-sprong RD, zijpaden negeren. Na bult op hoek bij weiland RA. Op 4-sprong RD. Aan het eind bij kp 13 even LA en gelijk RA, vóór een verbodsbord voor ruiters. Op 4-sprong RD. Bij pad naar rechts links aanhouden. Zijpaden negeren tot een brede zandweg met fietspad. Hier RA. RD tot hotel Belmont.