Rondje wop Sysselt                                      WOP 19

PDF – 193,1 KB 1395 downloads
krtwopSysselt
Afbeelding – 259,2 KB 1244 downloads

OMMETJE 11 KOMT OOK LANGS DE WILDOBSERVATIEPLAATS IN DE SYSSELT! (3 km)

GPX OM 11
565 downloads
KRT OM 11
621 downloads

LET OP: De toegankelijkheid van de wildobservatieplaats voor rolstoelgebruikers wordt aangegeven. Bij een aantal wop's is het mogelijk een extra rondje te lopen. Deze rondjes zijn niet geschikt voor rolstoelgebruikers! Zij kunnen het beste de aangegeven route naar de wop aanhouden en dezelfde weg terug  nemen!

Afstand: Rondje Bospadroute 5,3 km Rolstoelvriendelijk: nee

Opmerking: In de donkere hut liggen 2 vlonders waarop gestaan kan worden

Start: vanaf de Veluwe Parkeerplaats Noorderbos aan de Nieuwe Kazernelaan in Ede. Daar waar de Nieuwe Kazernelaan overgaat in Eikenlaan staan borden met Akoestikum / Prins Mauritskazerne. Na inrijden is de parkeerplaats aan de linkerhand.

Fietspadroute: Ga door het klaphekje aan het eind van de parkeerplaats. Volg het links gelegen fietspad. Na ruim een kilometer gaat het fietspad omhoog. Bovenop staat rechts een bank. Achter de bank begint het bospad naar de wildobservatie plaats.

Rondje Bospadroute: Ga aan het eind van de parkeerplaats door het klaphekje. Volg enkele minuten het zandpad met de rode paaltjes. Ga waar de rodepaaltjesroute naar rechts buigt rechtdoor. Bankje links passeren. Bij eerste kruising rechtdoor. (Rechts is de rodepaaltjesroute al te zien) Bij het volgende kruispunt komt u de rode paaltjesroute weer tegen. Neem de weg rechtdoor en volg de rode paaltjes. Iets verder buigt het zandpad met een lichte bocht naar rechts. Na enkele honderden meters volgt een driesprong met een een veldje.(Links staat vaak een werkwagen) Ga hier rechtdoor. De rode paaltjes route gaat even verder naar rechts. Blijf rechtdoor lopen. Bij splitsing recht door. Einde pad bij T-spitsing links af.  (Aan de linkerhand is het rustgebied voor wild) Bij T-splitsing links. Bocht naar links volgen. Pad naar rechts negeren. Bij kruising links af. (aan de linkerkant van dit pad is een beukenrij) Waar het pad tegen een afsluithek aan loopt, rechts af. Einde pad links af. Dit pad loop parallel aan het fietspad aan de rechterhand. Het pad loopt omhoog. Op het hoogste punt staat een bankje. Ga hier links af het pad op dat naar de wildobservatieplaats gaat.

Loop het paadje weer terug tot het fietspad. Ga hier linksaf. Loop het fietspad uit tot de parkeerplaats.